2la58pg

Tips om je fit te voelen

Follow my blog with Bloglovin

Met dit weer voelen we ons allemaal wel is ziekjes, zwak en hebben we er geen zin meer in. Daarom geef ik je hier wat tips waardoor jij de laatste winterweken fit kan voelen, van binnen en van buiten! Klik op ‘lees verder’ om de tips te lezen!

Tip 1: Gezond eten
Met dit weer wil je natuurlijk alleen maar binnen zitten en lekker chips eten op de bank, maar in plaats van die zak chips uit de kast trekken kan je natuurlijk ook een lekkere gezonde snack nemen!
Neem bijvoorbeeld gedroogde cranberries. Deze zijn heel lekker en super gezond. Denk er wel aan dat je de suikervrije neemt, en van zichzelf zijn ze al lekker genoeg!
Noten zijn ook lekkere gezonde tussendoortjes, neem er bijvoorbeeld 1 handje per dag van want hier zitten ook vetten in.
Experimenteer ook eens met fruit en groentes en maak er een lekkere smoothie van. Super gezond en natuurlijk ook heel erg lekker.
Een rauwkostmix is ook lekker. Neem je favoriete groentes die je rauw kunt eten en voeg een beetje olie en eventueel zaadjes toe.

Tip 2: Beweeg voldoende! 
Zorg ervoor dat je elke dag beweegt. Neem eens de fiets in plaats van de auto of maak een wandeling in het park. Bewegen verhoogt je stofwisseling en hierdoor verbrand je dus ook sneller vet!

Tip 3: Drink voldoende water
Zowat iedereen weet dat je 2 liter water per dag moet drinken, maar wie houd zich hier nou eigenlijk aan? Toch is het erg belangrijk om hier toch goed aan te denken. Door voldoende water te drinken, verminderd je eetlust. Als je water niet lekker vind kan je ook altijd een halve citroen leegpersen boven je glas. Dit verfrist het en het zorgt voor een goede lever reiniging. Genoeg redenen om water te drinken dus!

Tip 4: Houd bij wat je eet en drinkt
Neem een notitieboekje en schrijf alles op. Kijk eens aan het einde van de dag wat je allemaal naar binnen hebt gepropt en je zal verbaast zijn hoeveel ongezonde dingen je eet. Let hier ook goed op en misschien wordt dit wel je motivatie om gezonder en misschien minder te gaan eten.

Tip 5: Ga op tijd slapen
Hier heb ik zelf ook moeite mee, ik ben echt een nachtmens. Maar toch is op tijd gaan slapen en een goede nachtrust heel erg belangrijk om je fit te voelen. Zorg ervoor dat je 8 uur per dag slaapt. Zorg ervoor dat je een half uur voor het slapen de tv en laptop uit doet en dat je in die tijd tot rust kunt komen. Als het nodig is kan je ook nog mediteren om rustig te worden. Als je goed hebt geslapen zul je merken dat je je fit voelt en dat je meer energie hebt.

Wat doen jullie om je fit te voelen, en werkt het ook? Laat jouw tips achter in de comments.

 

2 gedachten over “Tips om je fit te voelen

  1. Nicole

    Ahh leuk artikel Naomi! Je moet die dieet shakes proberen van Kruidvat eigen merk. Daar krijg ik meer energie van dan brood en ik heb minder snel honger hihi.

    Reageren

Geef een reactie